Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ustrzykach Dolnych
poszukuje kandydata na stanowisko:
ASYSTENT RODZINY
I. Informacje o warunkach pracy:
Stanowisko pracy: asystent rodziny, praca wykonywana będzie na podstawie umowy o pracę zawartej na czas określony wymiar czasu pracy: pełny etat,
ilość etatów: 1, miejsce wykonywania pracy: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych oraz teren działania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych (praca wykonywana będzie między innymi w miejscu zamieszkania klientów).
II. Wymagania w stosunku do kandydata:
- Asystentem rodziny może być osoba, która (wymagania niezbędne):
1) posiada obywatelstwo polskie,
2) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie:
- wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
4) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
5) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) posiada prawo jazdy kat B + możliwość korzystania z samochodu prywatnego,
8) posiada stan zdrowia pozwalający na realizację powierzonych w ramach umowy zadań, - Wymagania dodatkowe (mile widziane):
1) staż pracy z dzieckiem lub rodziną,
2) znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
3) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii,
4) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
5) umiejętność poprawnego formułowania pism,
6) wysoka kultura osobista i nieposzlakowana opinia,
7) łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
8) komunikatywność i otwartość,
9) samodzielność w działaniu i umiejętność podejmowania decyzji,
10) odporność na stres,
11) asertywność,
12) rzetelność i systematyczność,
13) otwartość na stałe podnoszenie kwalifikacji.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
- Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
- Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
- Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych.
- Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych.
- Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
- Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
- Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
- Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
- Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
- Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
- Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
- Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem".
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
- Opracowywanie sprawozdań, opinii i wniosków w zakresie realizowanych zadań.
- Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny Dyrektorowi Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych.
- Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
- Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
- Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
- Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
- Doskonalenie własnych umiejętności, stałe uzupełnianie wiedzy w celu należytego wykonywania obowiązków i podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- Kwestionariusz osobowy.
- List motywacyjny – podpisany czytelnie i własnoręcznie.
- Kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, dotychczasowe zatrudnienie, kwalifikacje zawodowe, uprawnienia i dodatkowe umiejętności.
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku.
- Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona.
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.).
- Informację o sposobie przetwarzania danych osobowych przez MGOPS w Ustrzykach Dolnych (plik do pobrania) – podpisana czytelnie i własnoręcznie.
Kwestionariusz osobowy kandydata, wzór oświadczeń, o których mowa w pkt 4 – 9 oraz informacja, o której mowa w pkt 10 zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych.
Oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 3 należy przedłożyć do wglądu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez użycie zwrotu „za zgodność z oryginałem”, miejscowość, data, czytelny podpis.
Jeżeli do oferty kandydat dołączy dodatkowo życiorys – Curriculum Vitae, dokument musi być opatrzony klauzulą „Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacyjnego, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.)” oraz podpisany czytelnie i własnoręcznie.
V. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:
Oferty wraz z kompletem dokumentów należy składać osobiście lub za pośrednictwem poczty w zamkniętej kopercie z opisem „Oferta na stanowisko asystent rodziny” w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ustrzykach Dolnych, ul. Wyzwolenia 7, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 grudnia 2022 roku do godz. 15.30.
W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu oferty do MGOPS.
VI. Dodatkowe informacje:
- Praca asystenta rodziny wykonywana będzie w ramach stosunku pracy, w wymiarze 1 etat, w systemie zadaniowego czasu pracy (oznacza to również pracę w godzinach popołudniowych).
Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę. - Wszystkie oświadczenia składane przez kandydata muszą być czytelnie i własnoręcznie podpisane.
- Oferty niekompletne lub które wpłyną po upływie terminu nie będą rozpatrywane.
- Przesłane dokumenty nie podlegają zwrotowi.
- Proces rekrutacji obejmował będzie weryfikację złożonych ofert pod względem spełnienia wymogów formalnych oraz rozmowę kwalifikacyjną.
- O terminie dalszego etapu rekrutacji kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie. Dyrektor MGOPS w Ustrzykach Dolnych zastrzega sobie prawo do kontaktowania się z wybranymi kandydatami.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel. 13-461-18-68 w godzinach pracy Ośrodka.