Burmistrz Ustrzyk Dolnych zaprasza mieszkańców Gminy Ustrzyki Dolne do zgłaszania zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego na rok 2023
Termin zgłaszania projektów: do 16 listopada 2022 roku
W dniu 28 września 2022 r. r. Rada Miejska w Ustrzykach Dolnych na wniosek Burmistrza Ustrzyk Dolnych zdecydowała o ustanowieniu Budżetu Obywatelskiego na 2023 rok.
Na zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2023 rok przeznaczona została kwota w łącznej wysokości 250.000,- zł. Zgłoszone zadania muszą spełniać warunek dotyczący ich wartość tj. wartość jednego zadania zgłoszonego do realizacji nie może przekroczyć 100.000,- zł.
Proponowane zadania muszą się mieścić w granicach kompetencji gminy Ustrzyki Dolne, a ich realizacja musi się zamknąć w ramach jednego roku budżetowego.
Z budżetu obywatelskiego mogą być finansowane projekty /zadania/:
- zgodne z planami zagospodarowania przestrzennego,
- posiadające cechy zadań inwestycyjnych,
- stanowiące zakup wyposażenia, urządzeń, sprzętu, środków trwałych, itp., dotyczące terenów i obiektów, do których Gmina posiada tytuł prawny,
- dotyczące terenów i obiektów o uregulowanym stanie prawnym, co do których nie zaplanowano sprzedaży, ani wykonania nowych inwestycji,
- o charakterze kulturalnym, rekreacyjnym, sportowym, profilaktycznym, społecznym, promocyjnym itp., realizowane na terenie Gminy.
Wyklucza się realizację następujących zadań w ramach budżetu obywatelskiego:
- które zakładają realizację jedynie części zadania, w tym sporządzenia wyłącznie projektu bądź planu przedsięwzięcia,
- które po realizacji generowałyby koszty niewspółmiernie wysokie w stosunku do wartości proponowanego zadania,
- które stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami i programami, w tym w szczególności – z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz przedsięwzięciami ze Strategii Rozwoju Gminy,
- które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawo własności.
Propozycje zadań mogą być zgłaszane przez grupę co najmniej 15 osób, które są mieszkańcami gminy Ustrzyki Dolne.
Formularz wniosku do budżetu obywatelskiego wraz z listą poparcie mieszkańców dostępny jest na stronie internetowej www.ustrzyki-dolne.pl. natomiast w wersji papierowej w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych.
Wniosek można złożyć:
- listownie na adres: Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, ul Kopernika1 , 38-700 Ustrzyki Dolne - z adnotacją na kopercie „ Budżet Obywatelski”,
- w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych,
- elektronicznie poprzez wysłanie skanu wypełnionego formularza i listy z podpisami na adres mailowy bo@ustrzyki-dolne.pl
Powołana przez Burmistrza Komisja ds. Budżetu Obywatelskiego do dnia 30 listopada 2022r. dokona weryfikacji zgłoszonych projektów pod względem formalnym i merytorycznym. Z projektów, które przeszły pozytywną weryfikację tworzona jest lista projektów, które będą poddane pod głosowanie mieszkańców.
Wyniki weryfikacji będą podawane do publicznej wiadomości, za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miejskiego www.ustrzyki-dolne.pl.
Spośród zgłoszonych projektów spełniających ustalone wymagania mieszkańcy Gminy Ustrzyki Dolne, w drodze konsultacji społecznych, poprzez głosowanie, wybiorą projekty do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego w 2023 roku.
Każdy mieszkaniec gminy (bez względu na wiek) może oddać swój głos na jedno z zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego na rok 2023.
Harmonogram prac w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących Budżetu Obywatelskiego na rok 2023
Opis czynności |
Termin |
Ogłoszenie konkursu
|
do 2 listopada 2022 r.
|
Przyjmowanie propozycji zadań od mieszkańców |
od 2 listopada 2022 r. do 16 listopada 2022 r. |
Weryfikacja formalna i merytoryczna |
od 17 listopada 2022 r. do 30 listopada 2022 r. |
Opublikowanie listy projektów
|
30 listopada 2022 r. |
Głosowanie |
od 15 grudnia 2022 r. do 15 stycznia 2023r. |